Stuur ons een vraag via e-mail
Stel ons een vraag via Whatsapp
Bel ons op +31 (0)13 590 49 85
"De online reisspecialist voor autorondreizen naar Keltische bestemmingen"
FAQ/ Afspraak
FAQ/ Afspraak

PERSOONLIJK REISADVIES?

Wilt u een AFSPRAAK maken voor een PERSOONLIJK REISADVIES? Als u ons een bericht stuurt met uw reiswensen dan bekijken we deze graag en kunnen we een afspraak inplannen voor een persoonlijk reisadvies gesprek. Dit kan op ieder gewenst moment, ook ‘s avonds en in de weekenden! Voor een persoonlijk reisadvies ontvangen wij graag uw telefoonnummer en gewenst tijdstip waarop wij u kunnen bellen.

Graag horen wij van u via info@celtictours.nl of per telefoon via 013-590 49 85/ Int. + 31 13 590 49 85. Ook kunt u uw reiswensen per e-mail laten weten. Wij zullen dan altijd binnen 2 dagen een antwoord sturen en laten u graag zien wat de mogelijkheden zijn. Hiervoor kunt u uw reiswensen mailen naar info@celtictours.nl 

Hieronder treft u nog een overzicht met veelgestelde vragen en antwoorden. Mocht uw vraag er niet bij zijn dan horen we dit uiteraard graag en kunt u altijd contact met ons opnemen.

Graag tot dan!

Uw CelticTours team

Geblokkeerde data voor 2025

In 2025 maakt de wereldberoemde band Oasis een tournee door Ierland en het Verenigd Koninkrijk en dit leidt tot volle hotels en lastige beschikbaarheid van onze rondreizen. Op de data van de concerten zelf zijn er derhalve geen accommodaties meer beschikbaar in of in de nabihje omgeving van de hieornder genoemde steden. We verzoeken u vriendelijk om hier tijdens het plannen van uw rondreis rekeneng mee te houden:

Cardiff                        => Juli 4 en 5
Londen regio west     => Juli 25, 26 en 30
Londen regio west     => Augustus 2 en 3
Edinburgh                  => Augustus 8, 9 en 12
Dublin                        => Augustus 16 en 17

1. Wie en wat is CelticTours?
CelticTours is ontstaan uit TravelIreland, een reisorganisatie die sinds 2004 is gespecialiseerd in op maat gemaakte reizen naar Ierland en Schotland. Wij hebben sinds 2010 onze reizen uitgebreid naar Engeland, Wales, West Frankrijk en Noord Spanje. Maatwerk is altijd hét sterke punt van TravelIreland geweest, en toen bleek dat reizigers behoefte hadden aan een website waar ze zelf hun reis konden samenstellen hebben wij de huidige website ontwikkeld, waarop u de standaardreizen kunt aanpassen aan uw eigen wensen en behoeften, en ze vervolgens direct online kunt boeken!

2. Is online boeken bij CelticTours veilig?
Jazeker, alle betalingen worden afgehandeld door Pay.nl, een betaalinstelling onder toezicht van De Nederlandse Bank. Voor informatie hoe Pay.nl werkt en de zekerheden die zij bieden via het Pay.Garantiefonds kunt u kijken op: https://www.pay.nl/garantiefonds

3. Is Celtic Tours lid van het Garantiefonds (SGR)?
CelticTours is uiteraard lid van de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR). Ons lidmaatschapnummer is 3384. De SGR waarborgt uw reisgelden bij een eventueel financieel onvermogen van haar deelnemers. Zekerheid voor u, dus! (zie: www.sgr.nl)


4. Is Celtic Tours ook telefonisch bereikbaar?
Ja, wij zijn ook telefonisch bereikbaar. U kunt ons bereiken op +31 (0)13 590 49 85. Ook zijn wij 24 uur per dag bereikbaar via e-mail adres info@celtictours.nl.


5. Ik wil een autorondreis zelf aanpassen. Hoe doe ik dat het beste, en is dit duurder dan een standaardreis?
U kunt zelf naar hartelust dagen verwijderen en toevoegen.
 U kunt op deze manier uw vakantie zoveel verlengen of verkorten als u wilt!
 
Ook kunt u de locaties. Voor het wijzigen van een overnachtingplaats rekenen wij niets extra. Wel kan het zijn dat er soms kleine prijsverschillen ontstaan tijdens het wijzigen. Deze worden dan veroorzaakt door de verschillen in prijs tussen de ene plaats en de andere. Voorbeeld: Londen is nu eenmaal iets duurder dan bijvoorbeeld Bristol. Als u dus bij een reis een overnachting in Londen zou inruilen voor een overnachting in Bristol, wordt de eindprijs iets lager (en uiteraard andersom).

6. Kan ik een autorondreis ook ergens onderbreken, en daarna weer oppakken?(bijvoorbeeld om een week in een vakantiehuis te verblijven, of om 1 of meerdere nachten bij vrienden te verblijven)
Zeker kan dat! Selecteer voor die betreffende nachten simpelweg de optie "geen overnachting nodig".

7. Ik ben flexibel in mijn reisdata, en zoek de laagste prijs. Hoe doe ik dat?
De prijzen van de rondreizen zijn gebaseerd op reisdata, accommodatie type, kamer type en hoeveelheid kamers. De meest voordelige reisdata zijn tussen januari en april en tussen medio oktober en medio december. Ook zijn er prijsverschillen tussen de type accommodaties en kamer types, waarbij het type B&B en een standaard 2-pers kamer de meest voordelige zijn. Via de website kunt u onbeperkt prijzen opvragen en zo de beste prijs vinden.

8. Ik wil een combinatie maken van 2 reizen op uw website. Hoe doe ik dat?
Indien de reizen elkaar direct opvolgen: De laatste dag van de eerste reis is dezelfde dag als de eerste dag van de tweede reis.
Voorbeeld: U heeft rondreis A geboekt van 1 tot en met 7 juni, en wilt rondreis B hier direct op laten volgen. Als startdatum van rondreis B kunt u dan dus 7 juni aanhouden. Indien de reizen niet opeenvolgen kunt u contact met ons opnemen en stellen we de reis op aanvraag samen.

9. Hoe zoek ik passende vluchten/autohuur of overtochten bij mijn reis?
Overtochten of een Fly-drive (vlucht + autohuur) kunt u via de website aanvragen. Hiervoor creeert u eerst uw gewenste reisschema en vult u daarna het formulier " Aanvraag Vervoersoptie(s)" in. We sturen u dan graag een vrijblijvende aanbieding voor de rondreis incl het vervoer. Indien deze naar wens is kunt u deze meteen via de website boeken. Houdt u er rekening mee dat wij voor de overtochten dezelfde tarieven hanteren als de consumenten website en deze onderhevig zijn aan prijswijzigingen. Voor vluchten geldt dat wij niet werken met speciale tarieven maar uitgaan van de actuele dagprijs van de luchtvaartmaatschappijen en autoverhuurbedrijven en hiervoor een toeslag rekenen. Ook kunt u zelf via de website uw overtochten, vluchten en/of autohuur boeken (zie webpagina 'Partners'). Deze partners zijn door ons zorgvuldig geselecteerd op basis van kwaliteit en prijs.
 Het boeken van deze onderdelen is op eigen risico en wij zijn niet verantwoordelijk voor het correct aansluiten van deze onderdelen op de rondreis noch voor de gevolgen die ontstaan uit vertragingen, ontbreken van gegevens etc. Voor deze onderdelen gelden de voorwaarden en restricities van de derde partij.

10. Ik wens een ander type vakantie dan welke jullie aanbieden op de website. Kan Celtic Tours dit ook?
Ja dit is mogelijk. Mailt u hiervoor uw wensen naar info@celtictours.nl

11. De reis van mijn wensen kan ik niet samenstellen op jullie website. Wat nu?
Stuurt u dan een mailtje met een zo duidelijk mogelijke omschrijving van uw wensen naar info@celtictours.nl

12. Onze kamervoorkeur kan niet online geboekt worden. Wat nu?
Zeer waarschijnlijk is dit wel mogelijk maar kunnen we dit niet online garanderen daar we dit eerst moeten checken.
 Om dit na te gaan kunt u eerst de reis van uw keuze samenstellen. Onderaan de pagina waar u de kamerkeuze kunt maken, ziet u "stuur deze reis door".
 Klik daarop, en vul ons emailadres in (info@celtictours.nl) samen met de gewenste kamerkeuze en aantallen. Wij zullen u dan zo spoedig mogelijk laten weten of de reis beschikbaar is en u een vrijblijvende aanbieding sturen.

13. Wij kunnen met ons aantal deelnemers niet online bij jullie boeken. Wat nu?
Zeer waarschijnlijk is dit wel mogelijk maar kunnen we dit niet online garanderen daar we dit eerst moeten checken.
Onderaan de pagina waar u de kamerkeuze kunt maken, ziet u "stuur deze reis door". 
Klik daarop, en vul ons emailadres in (info@celtictours.nl) samen met de gewenste kamerkeuze en aantallen. Wij zullen u zo spoedig mogelijk laten weten of de reis beschikbaar is en u een vrijblijvende aanbieding sturen.

14. Sommige reizen kan ik boeken, andere reizen moet ik aanvragen. Hoe werkt dat?
Wij kunnen tot een bepaalde periode voor vertrek de beschikbaarheid garanderen. Dat varieert sterk per reis: de ene reis kunnen we garanderen tot 3 dagen voor vertrek, voor andere reizen geldt een termijn van bijvoorbeeld 15 dagen. Indien u de melding krijgt dat de reis op aanvraag is betekent dit dat wij de beschikbaarheid niet (meer) online kunnen garanderen, maar graag voor u nagaan of we de reis alsnog kunnen aanbieden (waarbij we dus eerst de actuele beschikbaarheid dienen te checken).

15. Wanneer ontvang ik mijn reispapieren, en hoe ontvang ik deze?
Conform onze reisvoorwaarden ontvangt u de reispapieren uiterlijk 8 dagen voor vertrek (met uitzondering van last-minute boekingen). Met oog op bescherming van het milieu ontvangt u de reispapieren per e-mail. Bij wandelreizen kan het zo zijn dat (een deel van) de reispapieren (landkaarten etc.) voor u klaar liggen in de eerste accommodatie.

16. Ik ben op zoek naar een groepsreis/bedrijfsuitje. Kan ik dit door jullie laten regelen?
Zeker kan dat, ook groepsreizen en maatwerk behoren tot onze mogelijkheden! Laat aub via het contactformulier uw wensen weten, en we nemen snel contact met u op! 

17. Mocht ik achteraf ergens niet tevreden over zijn, kan ik dan ook nog bij jullie terecht?
Natuurlijk kan dat, wij willen immers niets liever dan dat u tevreden bent!
 Helaas komt het heel af en toe voor dat er ergens iets niet goed gaat, het blijft immers mensenwerk. Ons devies is: laat het direct aan ons weten en wij zullen er alles aan doen om u direct te helpen! Voor meer informatie verwijzen wij graag naar onze reisvoorwaarden: https://www.celtictours.nl/reisvoorwaarden

Informatie
Update cookie voorkeuren

Powered by Content Power